Ćwiczenia na poprawę koncentracji

marca 03, 2012




W dzisiejszym świecie coraz większa liczba ludzi narzeka na brak koncentracji. Nasz tryb życia jest coraz szybszy, mamy coraz więcej spraw do załatwienia i coraz mniej czasu na przyjemności. Warto dowiedzieć się, jak się skoncentrować.

Ćwiczenia na koncentrację



Nie umiesz się skoncentrować na najprostszych czynnościach? Ciągle coś Cię rozprasza, odciąga uwagę i denerwuje? Twoja koncentracja domaga się poprawy.

Nawet jeśli głowę zaprząta Ci mnóstwo spraw "na wczoraj", trudno Ci się skupić i zebrać myśli, to są sposoby, żeby sobie z tym poradzić.

Specjalnie dobrane, proste ćwiczenia poprawią znacząco Twoją umiejętność koncentracji i przywołają rozproszone myśli do porządku.

Ćwiczenie na koncentrację nr 

Wybierz sobie jakąś konkretną myśl, niech to będzie cokolwiek. Postaraj się przez 5 minut koncentrować tylko i wyłącznie na tej wybranej myśli. Niech przez te 5 minut istnieje w Twojej głowie tylko ta jedna myśl. Wszystko inne jest bez znaczenia. Interesuje Cię tylko Twoja myśl. Możesz pomyśleć na przykład o targanym wiatrem drzewie. Wyobrażać sobie jak się ono przechyla, jak wygląda, co się z nim dzieje. Niech przez te 5 minut w Twoim umyśle istnieje tylko to drzewo.

Ćwiczenie na koncentrację nr 2
 
Ustaw stoper na 15 sekund. W tym czasie patrz na jego wyświetlacz i kontempluj zmieniające się cyfry. Wpatruj się tylko w cyfry i o niczym nie myśl. Jeśli w tym czasie przebiegnie Ci po głowie jakaś myśl, zacznij zabawę od początku i tak aż do skutku. Sprawdź, ile powtórzeń musisz wykonać, aby przez 15 sekund o niczym nie myśleć.

Ćwiczenie na koncentrację nr 3

Połóż się wygodnie w cichym i spokojnym miejscu. Skoncentruj się na biciu swego serca. Skup się na jego miarowych uderzeniach. Wyobraź sobie, jak krew transportowana jest od niego do wszystkich części ciała i z powrotem. Nie myśl o niczym innym. Kontempluj tylko i wyłącznie uderzenia  swego serca. W tej chwili niech istnieją dla Ciebie tylko i wyłącznie one. O reszcie zapomnij.

Ćwiczenie na koncentrację nr 4
 
Weź w dłonie prosty przedmiot, może to być pudełko zapałek albo długopis. Przyglądaj się uważnie trzymanemu przedmiotowi. Skup na nim całą swoją uwagę, tak jakby było to coś wyjątkowo ciekawego. Zwróć uwagę na każdy szczegół, na kolor, wielkość, kształt. Myśl tylko o trzymanym przedmiocie, wyobraź sobie, że nigdy w życiu czegoś takiego nie widziałeś i teraz musisz to dokładnie zbadać.

Ćwiczenie na koncentrację nr 5

Zamknij oczy i wyobraź sobie cyfrę 1. Kiedy ja zwizualizujesz, wypowiedz w myślach: jeden. Następnie wyobraź sobie cyfrę 2 i również wypowiedz w myślach: dwa, kiedy ją zobaczysz. Ćwiczenie to powtarzaj, aż dojdziesz do 50. Niech wyobrażone przez Ciebie liczby będą miały określony kształt, wielkość, a nawet rodzaj czcionki. Im więcej szczegółów, tym dłużej utrzymasz swój umysł w stanie koncentracji na tych liczbach.

Podobnych ćwiczeń można by przytoczyć jeszcze wiele, a wszystkie one mają na celu skupienie Twojej uwagi na bardzo wąskim zakresie doznań. Podczas tych ćwiczeń ograniczasz ilość bodźców, które docierają do Twojego umysłu i łatwiej jest Ci się skoncentrować.

Poprawa koncentracji wymaga systematyczności, dlatego wykonuj wybrane ćwiczenie przynajmniej raz dziennie. Tylko taki schemat gwarantuje dobre wyniki.

1 komentarz:

  1. Super ebook, polecam! Wiele praktycznych porad, sama czytałam niedawno i nie żałuję że kupiłam tę książkę. Mogę polecić również ćwiczenia na koncentrację online, można sprawić prezent znajomym, bo dają możliwość zakupu eVouchera z zestawem ćwiczeń;) Można podejrzeć tutaj: http://www.dlamozgu.pl/

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.